Domů > Exitshop Blog > Zpětnou aktualizaci stavů objednávek nahraných přes API už umíme (skoro) u všech dopravců

Zpětnou aktualizaci stavů objednávek nahraných přes API už umíme (skoro) u všech dopravců

Zpětná aktualizace stavů znamená, že po odeslání zásilky přes naše API propojení si můžete nechat automaticky změnit stav objednávky v ExitShopu třeba na Doručeno nebo Vratka a podobně.

V poslední době jsme tuto funkci implementovali skoro pro všechny dopravce. Přehled podporovaných dopravců:


Dopravce Umíme? Aktualizace
Balíkobot Ano Okamžitá (Webhook)
Zásilkovna Ano 1x denně
Pošta bez hranic Ano 1x denně
GLS Ano 1x denně
PPL Ano 1x denně
Česká pošta Ano 1x denně
Fulfillmenton Ano Okamžitá (Webhook)
Dropshipping FF Zatím stále ano Okamžitá (Webhook)
DPD Zatím ne 
WEDO Zatím ne
DEPO.sk Ne


Kolega pan Petr Maxa nám přiblíží, jak to v praxi nastavit a používat:

Základ je v tom, aby byl o zásilce přehled bez nutnosti hledání u přepravce. Jednoduše si tedy nastavíme 3 základní stavy "Převzato přepravcem", "Doručeno zákazníkovi" a "Vratka".

Nemusíme tedy u každé zásilky kontrolovat přes odkaz pro dopravce, případně zásilky dohledávat v portále daného dopravce, ale ExitShop nám to zpracuje zcela sám.

 

1/ Základ je připravit si 3 stavy, které pojmenujeme například "Převzato přepravcem", "Doručeno" a "Vratka".

2/ V nastavení dopravce si povolíme možnost "Automaticky měnit stavy objednávek" a ihned pod tím ke každému stavu dopravce dopárujeme "Váš stav".

3/ Nezapomeňte si dole na stránce ještě nastavit vyjímky ze stavů, jinak to celé může způsobit trochu paseku. Obecně je ideální nastavit si změny stavů na stav, kterým dáváte zákazníkovi najevo, že objednávku předáváte přepravci, typicky tedy např. "Odesláno", a na jednotlivé stavy, které jsme si nyní nově vytvořili, tedy "Převzato přepravcem", "Doručeno" a "Vratka". Všechny ostatní stavy přepněte na pravou stranu do "Vybrané stavy" a tím budou ignorovány a změny u přepravce se jich nebudou týkat. Na Doručeno můžete například ještě nastavit, že automaticky vygenerujete fakturu a odešlete ji zákazníkovi s poděkováním za nákup a ten ji dostane téměř po převzetí zásilky u přepravce.

Změny stavů se provádějí většinou 1x denně a fungují pouze pro zásilky, které byly nahrané přes API. Pokud tedy zadáte zásilku ručně na portále přepravce a pouze doplníte trasovací číslo do odkazu pro sledování, tak změna stavů nebude probíhat.

Závěrem jen dodám, pokud se vám to nechce nastavovat, můžete použít "fikci doručení". Na stav "Odesláno" navážete automatickou změnu stavu po 30 dnech na "Doručeno". Pokud se zásilka během těch 30 dnů nevrátí, tak se objednávka uzavře automaticky. Pokud se vrátí, stejně ji manuálně zpracujete, takže naplánovanou změnu stavu zrušíte.