Domů > Exitshop Blog > Exitshop e-mail autofix a validace údajů v objednávkovém formuláři - tohle na Shoptetu nenajdete!

Exitshop e-mail autofix a validace údajů v objednávkovém formuláři - tohle na Shoptetu nenajdete!

Rádi bychom vám představili dlouho připravovanou skvělou funkci, kterou na jiných e-shopových řešeních nenajdete - je jí e-mailový autofix a validátor údajů v objednávkovém formuláři. Funkce ušetří práci zákaznické podpoře (nebude třeba navolávat či obepisovat zákazníky kvůli opravě údajů) a také sníží vratkovost.

E-mail autofix

Jedná se o funkci, která dokáže automaticky opravit překlep v zákazníkově e-mailu (za zavináčem), aniž by o tom sám zákazník věděl - a to ještě před odesláním e-mailu s potvrzením objednávky. Díky tomu, že zákazník bude i přes zadání špatné e-mailové adresy informován o vyřízení objednávky, vám klesne vratkovost.

Příklad:

Zákazník v objednávkovém formuláři zadá do kolonky E-mail "zakaznik@gamil.com" a funkce e-mailovou adresu po odeslání objednávky opraví na "zakaznik@gmail.com" → zákazníkovi přijde v pořádku potvrzení objednávky i další navazující e-maily, aniž byste museli e-mail sami opravovat v administraci.

Tři druhy autofixu

Hardfix: překlepovou doménu známe a je zřejmé, jaká je správná (např. gamil.com, seynam.cz atd.), funkce e-mailovou adresu opraví automaticky bez interakce se zákazníkem
Softfix: e-mailová adresa působí jako překlepová, ale nevíme to jistě, pouze přidá poznámku k objednávce, že v e-mailové adrese je pravděpodobně překlep
Opraví zákazník: některé domény, které jsou určitě špatně, ale nevíme jak je opravit - systém nedovolí odeslat objednávku (dokud zákazník email neopraví) a vypíše hlášku. (např. .comcz, email.com, gmail-[cislo].com aj.)

O zásahu hardfixu do e-mailové adresy zákazníka budete informováni poznámkou u objednávky, např.: "V doméně emailu byl překlep, email byl opraven: cntrum. -> centrum. (hardfix)"

Systém je již poměrně odladěný, ale kdyby náhodou došlo k nechtěné či nesmyslné opravě, informujte nás prosím.

Autofix se zapíná v nastavení obchodu → Nákupní košík - validace údajů BETA >>

Validace údajů v košíku

1. Validace telefonního čísla

1.a) Kolonka pro telefonní číslo bude požadovat určitý počet čísel (podle země provozu) bez předvolby a písmen, zachytí tedy většinu chyb, které zákazníci v telefonních číslech dělají.

Pro CZ je to 9 čísel, pro SK 10 čísel (s 0 na začátku), pro HU 10 čísel. V případě zaškrtnutí "Nepovolit objednání při nesplněné validaci" objednávka nepůjde odeslat, dokud zákazník telefonní číslo neupraví. Lze nastavit hlášku, kterou má košík zobrazit po nesplnění validace.

1.b) Zákaz pevných linek

Funkce kontroluje počáteční číslice telefonního čísla (pro CZ, SK a HU e-shopy) a v případě zadání pevné linky zobrazí hlášku. V případě zaškrtnutí "Nepovolit objednání při nesplněné validaci" objednávka nepůjde odeslat, dokud zákazník nezadá mobilní telefonní číslo.

2. Validace ulice a čísla popisného

1.a) Kontroluje, zda ulice obsahuje číslo popisné. V případě zaškrtnutí "Nepovolit objednání při nesplněné validaci" objednávka nepůjde odeslat, dokud zákazník nezadá do kolonky číslo popisné. Funguje pouze pokud zobrazujete v košíku ulici a ČP jako jedno políčko.

1.b) Kontroluje, zda ulice obsahuje písmena (aby zákazník nezadal pouze číslo popisné). V případě zaškrtnutí "Nepovolit objednání při nesplněné validaci" objednávka nepůjde odeslat, dokud zákazník nezadá do kolonky ulici či obec. Funguje pouze pokud zobrazujete v košíku ulici a ČP jako jedno políčko.

3. Validace PSČ

Kontroluje, jestli PSČ doručovací adresy patří do země provozu e-shopu a jestli má přesně 5 znaků (bez mezer). Pouze pro CZ a SK e-shopy. V případě špatného PSČ nedovolí odeslat objednávku.

Věříme, že vám funkce ušetří spoustu práce a zlepší výsledky. :)